Follow | Home
ZackYanie
18 March 2012 | 3/18/2012 | 1 comments
hello . lama ta update blog . rindu sangat kat blog aku ni . hihi . aku update blog ni punn cos ada pertanyaan daripada kawan ostel aku mengenai cinta . wow . jambu nya dia . haha . nama nya  Ku Asyraf . pertanyaan nya ialah cinta jarak jauh . aku akan jawab soalan ni dengan ilmu yang aku ada . tidak cukup . sori lahh .

cinta jarak jauh merupakan cinta yang amat mencabar . betul kann ? . hal ini kerana kita tidak pernah bersua muka dengan pasangan kita itu . so . segala kekurangan serta kelebihan pasangan kita tu . kita tidak dapat kenal pasti . kebiasaan nya . ini berlaku dalam media massa . contoh nya facebook , twitter or whatever lahh . kelemahan seseorang dapat disembunyikan dengan serta merta menggunakan software yang kian maju . so . kita tertipu dengan mudah nya dengan kemajuan teknologi zaman sekarang . tetapi . itu bukan lahhh perkara yang penting dalam pertanyaan yang ditujukan . itu hanya lahh sebagai permulaan untuk bersuara . hihi .

macam mana hendak tahu perasaan pasangan kita dalam percintaan jarak jauh ?

pada zaman yang kian membangun ini . semakin ramai remaja yang terlibat dalam permainan cinta . am i right ? tetapi . yakin lahhh . tidak semua bersifat sedemikian . setiap perbuatan pasti ada sebab nya . so . kita perlu memberi masa dan memaafkannya walaupun sukar . setiap manusia ada bermacam-macam cara untuk membuktikan cinta nya kepada pasangannya . sebagai seorang pasangan . cuba lahh memahami cara si dia mempersembahkan cintanya yang tulus kepada mu . jangan kau paksa tetapi . just allow him to prove his love to you ! . perasaan seseorang amat lahh susah untuk ditafsirkan . kerana . riak muka bukan lahhh jalan penyelesaian untuk mengetahui perasaan seseorang itu . tetapi . cara dia melayan korangg . cara yang ikhlas , gembira , tidak terasa janggal merupakan perkara asas untuk mengetahui bahawa dia betul-betul ingin bercinta dengan anda atau tidak . bagi masa kepada pasangan untuk mengenali anda dengan lebih rapat terutamanya yang bercinta dalam jarak yang jauh . elakkan perasaan syak wasangka dan tanamkan perasaan percaya kepada pasangan . kadang-kadang . pasangan kita akan melakukan kesalahan . tetapi . bagi peluang sekurang-kurangnya tiga kali untuk dia membetulkan kesilapannya serta membuktikan kasih sayangnya . remember . don't force who u love to prove their love to u but just give time ! masa akan mengubah segala-galanya . percaya lahh ! caring ? apa tuu ? haha . soalan bodoh ! macam mana nak taww dia benar-benar caring kat kita ataupun itu hanya fake semata-mata ! senang aje cara nya . mesej dan call setiap masa sehingga tidak ingat dunia tidak memberi kesan apa-apa untuk mengetahui nya . tetapi . itu hanya pembaziran semata-mata . percaya lahh . cara yang paling berkesan adalah mesej dan call lah secara smart ! be smart . not stupid ! i mean . just mesej or call di saat korangg berdua betul-betul memerlukan antara satu sama lain . utamakan pelajaran kerana tanpa pelajaran . macam mana korangg nak jadi kan dia isteri or suami ! . nasihat yang berunsurkan bimbingan agama serta nasihat yang boleh mengubah diri kita untuk menjadi manusia yang berguna . adalah dititikberatkan ! itu lahh yang penting dalam maksud "caring" tuu . nak taw sama ada dia caring atau tidak . lihat lahh kepada pertanyaan yang ditujukan setiap kali mesej atau call . kalau pertanyaan berunsur seks ! tu bukan caring . tu sial nama nya ! so . just leave him immediately !

bak kata ustaz azhar idrus . ' jangan buat perempuan itu jatuh cinta kepada anda jika anda tidak cintakan dia ' . paham-paham kann lahh yekk ! dan ni kata aku pulakk . ' tak payah bercinta jika kau tak mampu jadi kan dia isteri kau ' . kepada yang bercinta dalam jarak yang jauh . temui lahh si dia walaupun sekali . tetapi jangan kau buat sesuatu yang menyalahi dan membelakangi agama . ALLAH sentiasa ada di mana-mana ! 

post ini mengingatkan aku kepada seseorang . saya rindu sama awak sayangg !

p/s : sori kalau jawapan tidak kena dengan soalan yang ditujukan ! 


Older | Newer
♣ TWILIGHTLAKERS'Z ♣
Template By : Izzat ELFish