Follow | Home
ZackYanie
-cinta itu buta-
07 February 2012 | 2/07/2012 | 0 comments
yeahh . long time no see uhh . hello all stalkers . hihi . assalamualaikum semua . dann selamat menyambut THAIPUSAM . ramai gila orang di batu caves . nak pergi tadi . tapi . aku bukan india . so . tidak dibenarkan oleh kedua ibu bapa ku .

aku hendak membicarakan soal cinta hari ni . tapi . type of cinta saja lahhh . cos . otak aku hanya dapat berfikir pasal tuu aje . post yang lain baru aku cerita kann lebihh lanjut tentang cinta .

jenis yang pertama ,

orang yang menjaga kesucian cinta . dia beranggapan cinta adalah anugerah ALLAH yang perlu dijaga sehalus , sebersih dan sesempurna mungkin ! . pada orang ini , kata-kata yang terucap daripada mulut , perasaan yang wujud di dalam jiwa yang luhur dan perbuatan yang diamalkan adalah penyatuan yang tidak dapat dipisahkan . mesti korang tak paham kann . mehh aku bagi contoh . sekiranya dia jatuh cinta , dia pasti akan memberitahu dengan jujur serta ikhlas dan diikutipula dengan perbuatan-perbuatan sebagi ekspresi daripada kewujudan cinta seperti melayani , menjaga serta memelihara dengan ketulusan dan keikhlasan hati nya . bukan diwujudkan dalam bentuk pujuk rayu yang palsu yang bertujuan bagi mengeksploitasi orang yang dicintai nya . paham kann ? korangg kann bijak-bijak belaka . hihi . ter amat lahh beruntung kepada orangg yang mendapat pasangan yang macam nie . kepada yang dapat orangg cm ni . buat lahh sujud syukur . haha . taw kann cara nya . kalau ta taw . rujuk lahh buku . tak punn ustaz yang wujud . aku bukan ustaz yekk . tapi doktor cinta !

jenis yang kedua ,

orang yang langsung tiada perasaan cinta terhadap pasangan nya tetapi nafsu berahi yang tinggi terhadap pasangan nya ! wahhh . bahaya orang yang macam ni . jenis orang ni ter lampau amat bertentangan dengan jenis orang yang pertama tadi . orang seperti ini . adalah orang yang munafik ! hati , perasaan dan perbuatan langsung tiada persamaan . perbuatan nya hanyalah berlandaskan kepuasan syahwat dan nafsu dengan berpura-pura mencintai pasangan nya ! akhir nya , pasangan nya menjadi mangsa dia melampiaskan nafsu serakah ! ter amat lahh keji orang yang sedemikian ini ! kepada yang terjerat dalam cinta yang ini . cepat-cepat lahh lepaskan diri mu sebelum sesuatu yang lebih buruk akan berlaku . i just warning ok . kalau korangg suka . just do it .

jenis yang ketiga ,

cinta budak remaja . macam kita semua lahh . cinta muka buku punn bahaya jugakk taw ! . dalam hati mereka , ada cinta kepada pacaran nya . tetapi wujud nafsu yang mahu menjamah kesucian pasangan nya . wahh . kebiasaan nya , cinta seperti ini disebabkan oleh pertarungan yang begitu dasyat antara menjaga ketulusan cinta dengan kepuasan nafsu ! hal ini terjadi kerana iman yang ada di dalam diri kita semua . apabila iman sedang naik . cinta yang tulus dan ikhlas akan dijaga nya daripada segala kekotoran . namun , apabila iman nya sudah hampir pupus . cinta yang tulus tersebut akan pupus dengan serta merta dan tercemar dengan nafsu yang menghantui diri nya sendiri . korangg pham kan lahh jenis yang ketiga ini ok . bolehh kann ?

sori kalau korangg tidak suka dengan gaya penulisan aku . actually aku nak practice menggunakan ayat-ayat gramatis lahhh . sori yekk semua ! kenali jenis-jenis cinta sebelum korangg terjebak dengan nya . cinta itu buta kann . so . berhati-hati lahh dengan cinta wahai kaum adam dan kaum hawa .

Lelaki yang BAIK - boleh bimbing wanita ke jalanNya  
Lelaki yang COMEL - berpakaian baju Melayu dan menuju ke masjid  
Lelaki yang SWEET - selalu bercakap dengan nada yang rendah  
Lelaki yang ROMANTIK - menghadiahkan sebuah doa setiap hari  
Lelaki yang CHARMING - mengingatkan si dia tentang ibadat


Older | Newer
♣ TWILIGHTLAKERS'Z ♣
Template By : Izzat ELFish