Follow | Home
ZackYanie
17 December 2011 | 12/17/2011 | 0 comments
baru hari nie ade mod na post bende baru at blog . tapi . bkn kisah happy . ok ! kisah tentang family ku . family aku . ad 4 orang ahli semua nya . ayah aku (new father) , ibu mithali ku , aku dan adik ku(solehin) . actually . ibu ku . berkahwin gan ayah baru ku . tahun nie . kehidupan aku . best broo ! hehe . tapi . malang tidak ber bau . selepas 3 minggu ibu dan ayah ku bersatu . ayah ku . mendapat penyakit . sedih ! penyakit kencing manis . bahaya penyakit tuu ! ayah ku tahu die meng hidapi penyakit tuu sejak kaki die cedera . ayah ku g ke hospital dan . doktor kata . ' anda menghidap penyakit kencing manis ' . riak muka ibu dan ayah ku . terus berubah menjadi sedih . aku pon . sebagai anak yg baik . turut merasakan kesedihan yg dihadapi ayah dan ibu ku . kata orang . jikalau orang yg ad kencing manis . luka yg ad . akn bertambah serius . kerana . tahap gula yg berlebihan . itu lah yg terjadi kepada ayah ku . kaki nya . semakin teruk . dan doktor . menyarankan kawasan yg luka nya makin teruk itu di buang ! . oucch ! saket nya ! ayah aku redha . ibu ku turut redha . bahagian atas kaki kanan ayah ku . dibuang . aku melihat nya ! pehh . nampak tulang ! sumpah ta tipu ! bayang kan . cmne korang rasa lau jadi ayah aku ! saket giler ! setiap hari . ibu ku kena berulang alik g hospital . utk cuci bahagian yg kena buang tuu . kata doktor . lmbat sehari . bende tuu . akan ber ulat . euwww ! jijik kott . sebab tuu . ibu aku sanggop gadai kan waktu utk menghantar ayah aku ke hospital setiap hari . betapa besar pengorbanan ibu aku ! kerusi roda dan tongkat ! tuu aksesori tuk ayah ku . mahal gadget tuu taw ta ! tapi . ibu aku . sanggup bergadai duit . utk kesenangan ayah ku . mulia sifat ibu ku ituu ! sayang ibu aku ! aku serba salah . apabila . melihat . ayah ku . berbaring di katil di ruang tamu . tidak tahu kenapa . mungkin sebab aku tidak menolong nya . aku na tolong ape . tak tahu ! soo . aku bole melihat dan bersedih . tuu aje . tiba-tiba . suatu hari . doktor terkejut . melihat bahagian yg hendak di cuci di kaki ayah ku . ad ulat ! YA ALLAH . apakah dugaan mu ini terhadap ayah aku . terlampau berat ! aku terkejut ! gilerr rr ! sungguh amat ter susah na percaya ! tapi . tuu kenyataan ! ayah aku . amat lah sedih memikirkan tentang keadaan kaki nya . kata doktor . mgkin 1 tahun . kaki ayah ku . baru bole kembali normal . tapi . tuu hanya jangkaan doktor . aku berharap . kaki ayah aku . akan kembali sembuh dalam jangka masa yg awal ! AMIN ! ok . byee ! doa kan ok semoga ayah ku sembuh awal !


Older | Newer
♣ TWILIGHTLAKERS'Z ♣
Template By : Izzat ELFish