Follow | Home
ZackYanie
2 hari 1 malam di pulau pangkor
29 December 2011 | 12/29/2011 | 0 comments
pangkor island ! yeah ! tuu la tempat aku bersantai bersama orang homestay ! best sangat ! enjoy . tetapi . alangkah best nya . apabila mulyanie aku turut bersama aku di saat aku gembira . tidak mengapa sayang . 9 tahun lagi ye syg . hehe . jam 5.30 a.m. hari selasa . awal gila aku bangun . al maklum lah . bersemangat hendak ke pulau pangkor . haha . jam 6.30 a.m. sudah berada di homestay . cos . bas akan ambik kiteorg di situ . actually . tuu trip family day tok ' homestay sungai sireh ' . haha . aku anak homestay . so join lah ! buat muka selambe jee ~ haha . janji melayu ! pehhh . jam 8.15a.m. bas baru datang . kepala otak die ! berjembut aku menunggu ! sengal ! nasib baik aku seorang yang penyabar . hehe . ahh . lantak lah . janji aku dapat pergi pangkor island ! haha . aku pergi bersama adik aku , kakak aku , dan juga sepupu kakak aku . di dalam bas selama 2jam30minit . pelbagai ragam dan kerenah yang di tonjolkan oleh budak-budak yang ada . aku remaja yang matang ok ! haha . tidak tahu lah apa motif dieorang tuu . na mencari hot ke . or mencapap . singkatan bagi ' mencari publisiti '! sengal jee ~ . lantak lah . dieorang . bukan aku ok ! na buat ape mencari publisiti . mulyanie aku dah ada . cukup lah seorang . hehe . dalam bas tuu . aku nak tidur pon tidak selesa . cos . mulut dieorang . pot pet pot pet . cam perempuan . mara saya dibuat nyaa . bising gile doo ! tidak tenang untuk melelapkan mata . d3100 dan sony walkman menjadi pendamping aku ! actually . d3100 tuu . bukan aku punya . kakak aku punya . tapi .aku cm buat harta jee . al maklum la . tidak lama lagi . aku akan mendapat d3100 tuu jugak . jangan jeles ! haha . jam 12.15 p.m. kaki ku menjejak kan di pulau pangkor . alangkah gembira nya diri ku . first time kata kan . haha . utk pergi ke pulau pangkor . adalah dengan berenang ! haha . just kidding . nak kena makan jerung ke ! gila punya kerja . mestilah pergi dengan menaiki feri . haha . sy macam mabuk laut . nasib baik muntah tidak terkeluar dari mulut ini ! haha . jikalau terkeluar . malu sy dibuat nya . check in hotel . cheewah ! kau pikir aku anak raja ! check in chalet je . tak mampu nak duduk hotel . budget tidak mencukupi ! haha . kecik gila ! sumbt empat orang ! gila laaa ! . haha . 2 laki . 2 perempuan . maksiat dilarang ! haha . pergaulan sentiasa aku jaga ok ! haha . aku kan alim ! haha . jam 2.00 p.m. adalah masa bermandi manda yg paling tidak sesuai bagi orang yg bodoh ! nak kena sun burn ke ! haha . sengal ! aku tengok je orang-orang homestay mandi . sengal gila lah . dah la panas . tidak mahu kau men join mereka semua . kerja yg gila . cos hendak memanggang diri sendiri di dalam air masin di cuaca yg agak terik ! jam 4.00 p.m. baru lah aku punya kaki , badan dan kepala menjejakkan anggota masing-masing di dalam air masin ! haha . agak masin air ye apabila aku ter minum air nyaa . sengal ! haha . al maklum la syok berendam . sambil syok juga minum air free ! haha . 3jam berada di dalam air masin . kecut semua anggota aku ! termasuk yg sulit ! haha . bodoh ! 18sx not in here ! warning ! haha . jam 8.00 p.m. masa yg di tunggu-tunggu . cos ada BBQ dan juga karaoke ! tetapi . nak nyanyi . tapi . lagu english . tak ad pulak . tok makluman kamu semua . suara aku cam justin bieber ! haha . perasan lebih ! soo . lagu melayu tak layan lah ! haha . poyo betul sy ni ! antara hidangan yg ada adalah --> ayam, ikan , kerang , sotong . tuu je yg boleh di BBQ . kuih , nasi dan buah-buahan tidak boleh ! jadi pelik rasa nya nanti ! haha . karaoke best . tetapi suara yg semacam katak memanggil hujan yg membuat kan ia tidak best ! haha . hujan betul-betul turun kerana . ia nya telah dipanggil oleh suara-suara yg agak keterlaluan frequency nya ! haha . bodoh + sengal ! arsenal vs wolwes ! tuu menjadi santapan mata si peminat boal . like me . aku peminat arsenal . amat mendukacita kan . apabila . 1-1 . bangang gila . tension aku dibuat nya ! haha . jam 12.25 a.m. adalah masa untuk melelapkan mata . cos . esok ada aktiviti lagi . done ! phone aku bergegar di dalam kocek ku yg berdekatan dengan alat sulit ku ! membuat kan aku terkejut . lau terbangun . rupanya . mulyanie aku yg sedang menuggu dan merindui aku sudah mengejut kan aku . terima kasih sayang ! agak terkejut ! jam 9.15 a.m. baru terbangun . tuu pon . nasib baik ada yg mengejut . jikalau tidak . tidak tahu jam berapa baru aku terbangun . haha . jam 10.00 a.m. anggota badan ku . kembali berada di dalam air masin tersebut . sejuk + panas sikit air masin tersebut ! haha . sotong adalah binatang yg aku jumpai . wow ! awesome . sungguh comel anak sotong tersebut ! hahaha . nak bela . tapi . tak reti . so . aku biar kan lah air masin tersebut yg membela nya ! haha . bodoh ! jam  11.30 a.m. adalah masa bersiap untuk berjalan-jalan ! haha . banyak cenderahati aku belikan untuk ibu , ayah dan tidak lupa . yanie kesayangan ku ! hehe . rm250 . jumlah wang yg telah ku sedekah kan ! haha . suatu jumlah yg banyak ! wow ! bukan selalu ok membazir ! jam 1.00 p.m. adalah masa untuk check out dari chalet yg serupa cam tandas awam tersebut ! haha . pergi 1 beg . balik 3 beg . giler ! haha . crowded giler laa ! penat aku mengangkat beg tersebut . macam angkat batu rasa nya ! haha . ter amat lah berat ! macam nak pindah rumah pulak ! haha . jam 4.15 p.m. pula adalah waktu yang ditetapkan untuk bas bergerak ! amat jauh perjalanan nya utk balik . sedih rasa nya meninggal kan pulau pangkor tersebut ! haha . emosi la pulak ! sorry ! haha . majoriti yg berada di dalam bas tuu melelapkan mata semasa dalam perjalanan balik . termasuk lah aku . penat sangat ! aku cuma terbangun apabila sudah sampai sabak bernam ! ada yg berkata ' cik . na terberak . tak tahan ! ' . haha . bukan aku ok . budak lain ok . tak kenal ! haha . soo . di BHP sabak bernam yg berdekatan dengan sekolah aku . budak tuu melepaskan taik nya yg comel tuu ! haha . sengal ! aku pun turut melepaskan air yg ad ! haha . bas dah berat ! cos banyak sangat air ! haha . jam 7.05 p.m. . azan berkumandang di corong speaker masjid ! bermakna . waktu magrib sudah tiba . dan waktu itu lah .aku turun dari bas ! haha . dah sampai homestay dah ! penat sangat ! ibu ku menunggu dengan setia nya ! kasiham ibu ku . haha . akibat terlampau excited nak balik ! nah kau ! 2 beg tertinggal ! bangang ! nasib baik beg tersebut terselamat daripada diculik oleh pemandu bas tersebut ! haha . terima kasih kepada yg menyelamatkan beg sy itu ! haha . ok . dah sampai di rumah ! dan sekarang . hendak tidur di tempat penginapan yg abadi ! haha . ok . byee ! sayang yanie ! hehe . family aku ! sah lah aku sayang ! byee . penat sangat !

p/s --> kepada yg ingin melihat photo yg di snap . ad di facebook ku !